E-sport przyciąga coraz więcej graczy i widzów

Mistrzostwa w grach komputerowych ogląda blisko 256 mln osób na całym świecie. Rynek wart jest obecnie 0,5 mld dol., a w 2019 roku ma sięgnąć 1,1 mld dol. – wynika z szacunków Newzoo. Rosnąca popularność e-sportu sprawia, że interesują się nim przedstawiciele biznesu sportowego. To niezagospodarowana przestrzeń, w której można kreować przyszłość i brać w niej czynny udział – ocenia Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games.

Na biznes e-sportowy trzeba patrzeć jak na inne dyscypliny sportowe. Jesteśmy w takiej sytuacji, że e-sport jako dyscyplina sportowa dopiero się rozwija. Wchodzimy w nowy rynek, nowe wyzwania i możliwości, które daje – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Paweł Madler, dyrektor operacyjny spółki Macro Games.

E-sport, czyli mistrzostwa w grach komputerowych, stają się popularną dyscypliną sportową. Tylko w Europie przyciąga 23 mln fanów, w Polsce to obecnie ok. 0,5 mln osób, ale dynamika wzrostu jest szybsza niż w innych krajach europejskich (14 proc.). Jeszcze kilka lat temu rynek praktycznie nie istniał, dziś jego wartość globalną ocenia się na blisko 500 mln dol. Do 2019 roku ma przekroczyć 1,1 mld dol. W Korei Południowej e-sport został uznany za sporty narodowy. To wszystko sprawia, że firmy, które zainwestują w tę nową dyscyplinę sportu, mogą sporo zyskać. Przykładem mogą być klasyczne dyscypliny sportu.

E-sport to niezagospodarowana przestrzeń. Możemy wyciągać wnioski, jak rozwijał się biznes wokół innych dyscyplin, przenosić je na rozrywkę elektroniczną, gry elektroniczne i maksymalizować zyski, wyciągać wnioski, czyli nie powtarzać błędów, a robić to, co naprawdę działa – przekonuje Madler.

Zarobki e-zawodników, choć niższe niż w najbardziej dochodowych klasycznych sportach, pozwalają na dostatnie życie. Najlepsi w Polsce mogą zarobić 0,5 mln dol., czołowi zawodnicy świata – kilka milionów dolarów.

To podobna historia jak w innych popularnych dyscyplinach. Najpierw byli zawodnicy, którzy się stawali coraz bardziej profesjonalni, w związku z tym wokół nich pojawiały się pieniądze, najpierw nieduże, wspierające tylko takie podstawowe działania, a później coraz większy profesjonalizm, coraz większe nakłady na trening i rozwój zawodników – mówi ekspert Macro Games. – W klasycznych sportach wzrastała atrakcyjność tego, co robią sportowcy, coraz więcej ludzi miało ochotę oglądać rywalizację. Budowały się trybuny, zbierali widzowie wokół meczów, coraz chętniej oglądali też transmisje z tych wydarzeń.

Zmagania w grach komputerowych przyciągają setki tysięcy osób, relacje telewizyjne śledzą miliony. Mistrzostwa świata z 2015 roku przyciągnęły przed ekrany 60 mln internautów. W Polsce Intel Extreme Masters, najważniejsza tego typu impreza w naszym kraju, zgromadziła ponad 110 tys. widzów w trzy dni. Łącznie liczba miłośników e-sportu sięga 256 mln osób. W 2019 roku może być ich niemal 350 mln (raport Newzoo Global eSports Market).

Źródła przychodów drużyn e-sportowych, podobnie jak w przypadku zwykłych klubów sportowych, pochodzą przede wszystkim z praw medialnych i transmisji imprez. Część drużyn wypuszcza też własne akcesoria, które generują dużą część zysków.

Wokół całej działalności stricte sportowej urósł cały biznes sponsorski – gadżety, stroje, koszulki, zabawki. To samo dokładnie w tej chwili się dzieje z e-sportem, tyle tylko, że jesteśmy na początku tej drogi, co jest bardzo dobre, bo możemy kreować tę przyszłość i brać w niej czynny udział – przekonuje Paweł Madler.

Previous Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika
Next Miasta rozlewają się na przedmieścia. To powoduje coraz większe korki

Może to Ci się spodoba

Tomaszowscy medaliści w Taekwon-do

Blisko 200 zawodników wzięło udział w Międzywojewódzkich Mistrzostwach Młodzików I Dzieci oraz Eliminacjach do Mistrzostw Polski Juniorów I Juniorów Młodszych w Taekwon-do, które odbyły się 2 kwietnia w SP nr

Arena Cup II Turniej mini-siatkówki 2022

Przed nami niezwykle emocjonujące wydarzenie siatkarskie dla najmłodszych. Już 12 czerwca na boiskach Areny Lodowej młodzi zawodnicy siatkarscy z całej Polski rozpoczną zmagania sportowe w czasie Turnieju mini-siatkówki w kategorii

Zwycięstwo Lechii w inauguracyjnym meczu

W inauguracyjnym meczu 1. kolejki I grupy III ligi sezonu 2021/2022 piłkarze Lechii Tomaszów Mazowiecki wygrali w wyjazdowym meczu z beniaminkiem Mamrami Giżycko 0:2 (0:1). Obie bramki dla zielono-czerwonych strzelił

Kręglarze Pilicy z medalami Mistrzostw Polski Juniorów

Podczas Mistrzostwa Polski Juniorów w kręglarstwie w konkurencji indywidualnej, par oraz drużynowej juniorzy Pilicy okazali się kolejny raz najlepsi w kraju. KS Pilica był reprezentowany jedynie przez troje zawodników: Julię

Piłkarze Lechii rozpoczęli przygotowania do rundy wiosennej

Piłkarze Lechii Tomaszów Mazowiecki w poniedziałek 10 stycznia odbyli pierwszy oficjalny trening po długich urlopach i świąteczno-noworocznej przerwie. Tym samym podopieczni trenera Dominika Bednarczyka oficjalnie rozpoczęli okres przygotowawczy do rundy

Sportowe powołania z „Dwunastki”

Uczeń SP 12 Olgierd Skóra w imieniu Polskiego Związku Piłki Siatkowej i Siatkarskich Ośrodków Szkolnych został powołany na zgrupowanie w ramach programu Kadra Polski SOS U-14 i będzie uczestniczył w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź